Nekem ez a véleményem--->

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • kamuinkaperubó: Mikor én voltam fiatal akkor meg mindenkin fubu,ecko rapper gatya volt térdig érő üleppel. Ficegő ... (2016.07.10. 21:14) XXI.század "Menői"
  • loveb: A sok névtelent aki oltogat egy lányt mert csupán rosszul áll a szemöldöke, vagy a sok barmot aki ... (2015.03.22. 08:03) Ask.fm
  • thraegmyl: Szia Noleee! Először is azzal szeretném kezdeni, hogy nagyon szeretem a blogodat. Eddig szinte az ... (2013.10.21. 18:50) Pozitívan!:)
  • hippEster: Nem rég akadtam a blogodra és kezdtem el olvasgatni. Én is beletartozom az általad írt korosztályb... (2013.10.19. 14:02) Facebook
  • meoww: @uarempty: Már megbocsáss a kérdésért, de te hány éves vagy? Másfelől, szövegértésből egyes, ülj l... (2013.08.04. 00:22) Látszik, hogy buták vagytok, mint a szamarak :)

Címkék

Facebook

2013.07.20. 15:43 MyCommentsBlog

Facebook, avagy teregessük ki életünk minden percét a világhálón

A mai cikkem a 12-17 éves tinédzserek facebook „függőségéről” fog szólni. Jó szórakozást hozzá, bármilyen kritikát szívesen fogadok--->kommentben tudod jelezni. :)

Szóval akkor kezdjük a legelején… Ugye ez az egész dolog valahol az MSN-nél kezdődött. Ezzel semmi probléma nem volt, volt egy profilképed, kiírhattál egy állapotot és chatelhettél ismerőseiddel. Minden happy volt, de egyszer csak ez a Mark Zuckerberg nevű pasas berobbantotta a Facebookot a köztudatba és ezzel elkezdődött a káosz (tényleg ez a véleményem, ami most a facebookon zajlik, KÁOSZ). Ezzel sem volt az égvilágon semmi gond,  AZ ELEJÉN. Aranyos kis játékokkal lehetett játszani, kiírtam, hogy akinek ma van kedve ugorjon le a focipályára stb. Tényleg jó volt, mindenki szerette. Ám bejöttek ezek a különböző újítások, mint például a megjelölök embereket a profilképemen. Volt egy pár hónap, amíg mindenki bejelölte az összes ismerősét mindenfajta képen a „lájkvadászás” céljából. Az fiúk/lányok versenyeztek, hogy kinek van több lájk (elnézést, hogy így írom, Nekem így tetszik) a képén. Még ezzel sem volt gond, nincs abban semmi rossz, ha van egy kis versengés. DE, (ez most egy kihangsúlyozott „DE” akart lenni) ekkor az okos és agyafúrt tizenéves leányzók, rájöttek, hogy jobban feltudják magukra hívni a figyelmet, ha hiányos öltözékben villognak a képeken, így 3-szor annyi lájkot fognak kapni a, mint egyébként. Ez-az! Milyen király Nekik, van 200 lájk a profilképükön, de már az összes ismerősük fejből tudja, minden testrészét. Amivel már egyáltalán nem tudok azonosulni, az az, amikor egy lány már a saját arcát se meri felvállalni, és direkt egy olyan szögből készül a kép, hogy ő ne látszódjon és valahogy ki legyen hangsúlyozva a teste. Elnézést kérek de ez, GÁZ. Amit még imádok, az a próbafülkében való fotózkodás. Félreértés ne essék, semmi gond azzal, ha valaki egy olyan ruhában lefotózza magát amit mondjuk viccesnek talál, de esze ágában sincs megvenni, viszont a poén kedvéért készít egy képet. Na de az, amikor egy olyan ruhában fotózkodnak amiért élnek halnak, és azzal a kavargó gondolattal kapják elő telefonjaikat, hogy „ha már nem tudom elvinni, akkor legalább bemegyek a fülkébe és kipostolok egy képet”, na az a BEST OF, és a poén az, hogy az árcédula meg ott világít a nyakánál.

Aztán az őrület folytatódik azzal, hogy megjelölök embereke, helyeket, a postokban. A kedvenceim: „Reggeli:$$ - vele: Anya”; „Epres Jogobella – velük: A, B, C.”; „Alvás. – itt: Ágyikó:$$”. Szerény véleményem szerint, az, hogy éppen mikor vagy WC-én és kivel, az SENKIT NEM ÉRDEKEL. Könyörgöm, nem arra való ez a szerencsétlen oldal, hogy életed minden pillanatát megoszd rajta. Persze, ki lehet írni, hogy éppen Floridában vagy, mert az elképzelhető, hogy érdekli az ismerősidet, na de az, hogy éppen mosogatok vagy éppen kiteregetem a ruhákat, arra senki sem kíváncsi. Aztán térjünk át a helyesírásra.

Megkérek Mindenkit ennél a résznél, hogy ne nézzetek egy magolós, stréber gyereknek, mert közöm sincs hozzá. De az, - mint magyar embert, akinek tanítottak helyesírást- igen is teljes mértékben felkavar, ha azt látom, hogy: „Ahhw de hejes vagy:$<33”; "Kébzeld el h egyik nap megmutatam barátnômnek a képedet és olyan 5percig nem tudot megszólalni aztán 5perc múlva ilyet szól aszta kurva milyen helyes ahww uristen:)". Engem ez valóban elszomorít, mert úgy gondolom, hogy ennyire alap dolgot Mindenkinek le kell tudnia írni. Nem azt mondom, hogy figyeljünk a vesszőhasználatra (előre is elnézést kérek, Én se tudom helyesen) stb. 

Most áttérnék, az úgynevezett „FAKE” felhasználókra, akik más képeivel villogva csinálnak adatlapot. Elnézést kérek a kifejezésért, de ezek az emberek, a fiatalok megromlott kategóriájába tartoznak. Ez mutatja azt, hogy mennyire torz önképük van, nem merik vállalni saját magukat, és így szeretnének hírnévre szert tenni. Itt kiszeretnék térni a lányokra. Azt kell mondjam, hogy a legtöbb ilyen „fake” felhasználót, olyan emberekről mintázzák, akik kirívó képeket postolnak ki magukról és adatlapjukat másoknak is könnyen elérhetővé teszik. Én nem tudom Őket sajnálni, pont. Aztán van az az eset, amikor valakinek van 5000 ismerőse, akikből 400-at ismer és a többi 4600 felhasználó közül bárki leszedheti a képeit. Ugyanezt tudom mondani: megérdemli, legalább tanul belőle. Na persze, van olyan is, amikor valakiből viccet és gúnyt űznek, azok az emberek akiket ismer is. Őt sajnálom és bíztatom, hogy tegyen rá magasról. Az ilyenek élettelenek, nincs semmi dolguk, sodródnak az árral, nem kell velük foglalkozni. És amin mindig jót nevetek, azok a nevek: „Flegmaah Makákó”; „Csak Simán Dzsenii”; „Fruu vok oszt Cshőő”. Ezt csak így zárásként raktam be, Mindenki gondoljon amit szeretne. :)

Köszi, hogy elolvastad, várom az észrevételeid (kommentben), ha tetszett, akkor nyomj egy lájkot (nem a "lájkvadászat" céljából, hanem, mert érdekel, hogy tetszett-e és van-e értelme folytatnom), ha még annál is jobban, akkor meg is lehet osztani :D, következő cikkem a mai "menőkről" fog szólni, kb. 21:00-kor.

 

                                                                                                                                              

10 komment

Címkék: vélemény kritika függőség facebook nevek helyeírás

A bejegyzés trackback címe:

https://mycomments.blog.hu/api/trackback/id/tr605416373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kócsag 2013.07.21. 02:11:58

Nem nyomok lájkot, mert nincs facbookom. Ettől függetlenül vagy éppen ezért tetszett amit írtál.
Egy kiegészítést azért nem bírok magamban tartani. Én kissé idősebb vagyok, mint az általad jellemzett korosztály. Olyannyira, hogy a leírt korosztály a gyerekeimé. A mentalitás amit itt bemutattál a saját korosztályom is jellemzi.
Pont ezért hagytam ott a facebookot. Kiábrándító volt.
Így, FB nélkül még reménykedem abban, hogy a szomszédban lakó, velem egykorú nő is értelmes, a szembeszomszéddal pedig leülhetek egy pizzát megenni, mert nem gyerekes lájkvadászatot folytat szabadideje minden percében.

kaligula_3741 2013.07.22. 23:37:09

:)) jó a poszt. én 25 éves vagyok. van facebookom, de mértékletesen használom. Csak a fontosabb dolgokra figyelek a falon (pl likeoltam dolgokat amik érdekelnek: hírportálok, zenészek adatlapjai stb) - így ér is valamit. Nem Zuckerberg bácsit kell itt fikázni: ő csak egy oldalt terjesztett el: amit jó dologra is lehet használni. Az már más dolog, hogy a mai fiatalok mit csinálnak rajta (függőség) - ez sajnos nemcsak a fb hibája, hanem az egész társadalomé.
Mja és folytasd tovább az írásokat:)gratulálok! Szii

Átlátszó 2013.07.23. 09:49:46

Ahogy olvasgatom a cikkeidet hatalmas kövek esnek le a szivemről, hogy más is észreveszi, és elítéli ezeket a dolgokat.
Bár én nem ítélem el ilyen szinten a kis "Barbijj babah vok"-okat, ha neki ez jól esik, csinálja. De szánalmasnak találom őket, és csodálkozom, hogy mennyi időt és energiát fektetnek ebbe. Egyszer csináltunk egy ilyen kísérletet az egyik barátnőmmel, csak így, poénből, hogy végig csináltunk egy ilyen napot, úgy, ahogy ők. Mindent kiposztolgattunk, képeket nyomtunk fel (persze a dekoltázsunk helyett inkább vicces grimaszokat nyomtunk parodizálás képpen) és akkor jöttünk rá, hogy mennyi munka van ebben. Persze a kísérletünk hatalmas siker volt, de nem csinálnám végig még egyszer xD

robba 2013.07.23. 23:39:56

Nem mellékesen, volt aki megosztotta, hogy na 2 hónapig hawaii-n lesz, és szépen nyugodtan feltörhették a lakását.

goku90 2013.07.24. 08:40:01

Teljesen egyetértek, azzal amit írtál. Egy kis kiegészítést tennék hozzá. A kamu profiloknak van még egy fajtája. Sokan játszanak mindenféle játékokkal, és a facebookos játékokra jellemző, hogy elég sok ismerős kell hozzá. Szóval egy szint után, már kifogy az ember az ismerősökből, és , ha tovább akarja csinálni, akkor kénytelen ilyen fake felhasználókat is létrehozni.

VidraMD 2013.07.24. 21:22:06

Mit értünk most "fake" név alatt pontosan? Ha valaki más, létező magánszemély neve vagy névhasonmása alatt irkál a nevében megkérdőjelezendő dolgokat, az nem egy "ártatlan csíny, amire csak tegyen és legyintsen az illető", hanem egy feljelenthető és beperelhető bűntett, csak úgy megjegyzem. hu.wikipedia.org/wiki/Szem%C3%A9lyazonoss%C3%A1g-lop%C3%A1s Rögtön nem lesz olyan vicces, ha a rendőrök elviszik az illető gépét például, azt garantálom.

Lilla Pallagi 2013.07.24. 21:47:03

Én 17 éves vagyok , és én ebben élek , és ez valóban tragikus . Nem könnyű normálisnak maradni amikor szinte csak ilyen emberek vesznek körül , az egész mintha úgy beszippantana és bizony nem semmi a média hatása a fiatalokra , és az interneten is nagyon nyomják beléd a hülyeségeket .Minden nap találkozok ezekkel . Megnyugtató hogy érszreveszi valaki a problémát . Nehogy abbahagyd !!

Sanderss 2013.07.24. 23:32:43

Nem feltétlen ez a korosztály. Nekem számtalan ismerősöm van, aki 30-as évek elején van. Akárhova megy, futni-kajálni-melóba-mekibe-térre mindig posztol! Aztán a másik ember a másik kedvencem mikor egy egyszerű húslevest lefényképez a 0,8 megapixeles fényképezős telefonnal.
FB aktivan 3 éve van Magyarországon, mi lenne ha nem lenne? De tényleg, mit csinálna a sok kis csíra? Tiszta szégyen komolyan, ehhez értenek. Ha a kezébe adok egy lapátot fél köbméter sódertól meghalna... Tipikus két kézzel fogom a csavarhúzot esete, egy nagy nulla TAK.

Egy gyerek 2013.10.19. 12:00:54

Én is a fent megemlített korosztályba tartozok.Mégis teljesen egyetértek veled!Engem is nagyon idegesítenek az ilyen emberek...
Nekem is van 1000 ismerősöm,és a képeimen is megvan a 100 lájk.
Talán azért mert nekem normális szüleim vannak,akiket érdeklem,hogy mi van velem,vagy mert olyan ember vagyok akinek több esze van az ilyeneknél.AZ egyik legjobb iskolába járok az országban,és engem is idegesít,ha valaki hibásan ír.
Ezeket nem önfényezésből írtam le,félreértés ne essék,csak hogy vannak kivételek.(mindig vannak,és lesznek is!) És nem kell ezekkel a dolgokkal foglalkozni,mert ez a sok önimádó tuskó gyerek úgyse fogja magára venni ezeket a dolgokat amik le vannak itt írva!Nem kell velük foglalkozni,úgyse lehet rajtuk változtatni!!

hippEster 2013.10.19. 14:02:15

Nem rég akadtam a blogodra és kezdtem el olvasgatni. Én is beletartozom az általad írt korosztályba, 16 éves vagyok. Én is észre vettem ezeket a dolgokat. Engem nem zavar annyira, mert ilyen ismerőseim nincsenek, egy-kettő ha akad, de nem mennyiség. Annyit tennék hozzá, hogy talán még azért is jó ez a Facebook névre hallgató 'vírus', hogy az ember tudja tartani a kapcsolatait. Mármint, nem anyának üzenek a nagyszobába, hogy mi legyen a vacsi, vagy falun belül társalgok a többiekkel.. Hanem például a legjobb barátnőm koleszos 120 km-re és vele olcsóbb és könnyebb így beszélni.
De az biztos, hogy könnyebb és talán veszély mentesebb lenne az emberk élete Facebook nélkül.
süti beállítások módosítása